söndag 10 juli 2011

OPI: Simmer & Shimmer

Det tog ju inte lång tid. 

Har redan målat över Bubble Bath med tre lager av OPI's Simmer & Shimmer från deras Burlesque kollektion som kom ut i vintras! Medans jag satt och målade naglarna imorse så började jag tänka på det här med hur vissa nagellack når kultstatus. Typ som de glittriga lacken från Alice in Wonderland kollektionen, Absolutely Alice och Mad as Hatter. Jag var inte snabb nog och lyckades aldrig få tag på dem. Supertrist. Vet att de finns på eBay for nästan femtio dollar styck, men vill man verkligen betala så mycket? För ett lack? Är inte helt övertygad.

Men var är det som gör ett nagellack så speciellt? Varför säljs Alice färgerna på eBay för sådana orimliga priser? My Private Jet är ett annat fint exempel. Fin är du allt i din vackra holografiska skönhet, men $75? Skulle inte tro det!

Tröstar mig med att Simmer & Shimmer är ett fint blått-nästan-turkost glitter med guld, rosa och silverkorn och om man andvänder fantasin lite... så ser det ju nästan ut som AA och MAAH blandats ihop och gjort en turkos bebis. Nästan? Nej? Önsketänkande från min sida, jag vet...





Två lager räckte fint här, hade kunnat köra på ett tredje men det fick vara bra så som det var. Fin formula, gled på fint. Det ända jobbiga, som alltid, med glitter är ju att sedan ta av det... Ser inte fram emot det imorgon. För så lång tid brukar det ta tills jag tröttnar. Ack!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar